"Trkiye'nin Otomobili 2020'de en nemli kresel markalarmzdan biri olacak

"Trkiye'nin Otomobili 2020'de en nemli kresel markalarmzdan biri olacak

Highslide JS
Türkiye Odalar ve Borsalar Birlii (TOBB) Bakan ve Türkiye'nin Otomobili Giriim Grubu (TOGG) Yönetim Kurulu Bakan M. Rifat Hisarcklolu, Türkiye'nin Otomobili'nin 2020'de ülkenin en önemli küresel markalarndan biri olacan belirterek, "Marka lansmanmz gerçekletireceiz. 2021'de fabrikamz tamamlayp, açln yapacaz. 2022'de de inallah ilk aracmz banttan çkm olacak." dedi.​
TOGG'un Türkiye'nin Otomobili'nin tantld "Yenilie Yolculuk Bulumas" ve Biliim Vadisi Resmi Açl Töreni, Cumhurbakan Recep Tayyip Erdoan, Sanayi ve Teknoloji Bakan Mustafa Varank, kabine üyeleri, sivil toplum kurulularyla sektör temsilcilerinin de aralarnda bulunduu çok sayda davetlinin katlmyla Gebze'de gerçekleti.
 
Türkiye Odalar ve Borsalar Birlii (TOBB) ve TOGG Bakan M. Rifat Hisarcklolu, buradaki konumasnda, Türkiye'yi yarm asrlk hayaline kavuturacak dev bir adm atldn dile getirerek, "2017'de TOBB Genel Kurulu'nda, Sayn Cumhurbakanmz bize bir çar yapm ve bu ii bizim üstlenmemizi istemiti. Biz de yola çktk ve babayiitlerimizi bir araya getirdik. Rabbimize ükürler olsun, verdiimiz sözün arkasndayz. Bu vatann bir evlad olarak gurur duyuyorum. Bu ii baaran Türk özel sektörü adna eref duyuyorum." ifadelerini kulland.
 
Hisarcklolu, otomotiv sektörünün kabuk deitirdiini ve Türkiye için yeni bir frsat penceresi açldn belirterek, ülkenin 1960'larda bu frsat kaçrdn ve Devrim arabasna sahip çkamadn söyledi.
 
Rifat Hisarcklolu, 2017 ylnn Mays aynda Cumhurbakan Erdoan'a söz verdiklerini yineleyerek öyle devam etti: "(Tan altna elimizi koyarz.) dedik, dalga geçtiler. 2017 Kasm'da ortak giriimimizi kurduk, inanmadlar. 2018 Haziran'da irketimizi kurduk, güldüler ama pes etmedik, çalmaya devam ettik. Biliyoruz, daha yolumuz uzun ama bakn, bugün buradayz. Türk özel sektörünün birikimi, enerjisi, vatan sevgisi bu salonda. Niye "Türkiye'nin Otomobili" diyoruz biliyor musunuz? Çünkü bu 82 milyonun otomobili."
 
Hisarcklolu, kendi patentleri için yabanc mühendisleri çaltracaklarn belirterek, 15 ylda en az 22 milyar lira tutarnda yatrm yapacaklarn bildirdi.
 
Otomobilin sadece Türkiye'de üretilmeyeceine dikkati çeken Hisarcklolu, "Markas, patenti, tasarm bizim olacak. Lisans almayacaz, lisans satacaz. Montaj yapmayacaz, montaj yaptracaz. Bakasnn patenti için çalmayacaz." diye konutu.  
 
Hisarcklolu, TOGG ortaklar olarak en az 3,5 milyar lira (500 milyon avro) sermaye taahhüdü vereceklerini, çok büyük bir özveri göstererek, 15 yllk yatrm döneminde irketten hiç temettü almayacaklarn söyledi.
 
-"Ezberleri bozacaz"
 
4 bin 300'ü dorudan olmak üzere yan sanayisiyle 20 bin ilave istihdam salayacaklarn belirterek, "Rakamlar büyük çünkü hedefimiz büyük. Allah'n izni, milletimizin inanc, Cumhurbakanmzn da liderliinde ve destekleriyle, biz bu ii baaracaz. 2020'de en önemli küresel markalarmzdan biri olacak, marka lansmanmz gerçekletireceiz. 2021'de fabrikamz tamamlayp açln yapacaz. 2022'de de inallah ilk aracmz banttan çkm olacak. Ezberleri bozmak kolay deil ama bizler ezber bozmak için buradayz ve ezberleri bozacaz." dedi.
 
Türkiye'nin Otomobili ile 4 alanda daha devrim yaptklarn dile getiren Hisarcklolu, bunlardan ilki ve belki de en önemlisinin i birlii modeli olduunu belirtti.
 
Kendilerine hep "Türkler ortaklk kuramaz, yürütemez" denildiini aktaran Hisarcklolu, "Ama farkl fikirden, farkl sektörlerden babayiitleri ayn masaya topladk. "Küçük olsun, benim olsun." demedik. "Büyük olsun, hepimizin olsun." dedik." ifadesini kulland. 
 
kinci devrimin beyin göçünü tersine çevirmek olduunu söyleyen Hisarcklolu, yllardr Türkiye'deki nitelikli çalanlar ve mühendislerin yurt dna gittiini, TOGG'un, dünyann en baarl Türk yöneticilerinden Gürcan Karaka' Türkiye'ye getirerek, projenin bana geçirdiini, dünyann dört bir yanndan Türk, Alman, Brezilyal, Amerikal, Asyal 100'lerce beyni, Biliim Vadisi'ne toplamaya baladklarn bildirdi.
 
Hisarcklolu, üçüncü devrim olarak, ilk defa dünyada teknolojide baa oynadklarn vurgulayarak unlar kaydetti: "imdi elektrikli araba yapyoruz. Hem de bugün Amerika'da, Avrupa'da, Çin'de ne yaplyorsa aynsn, onlarla ayn zamanda yapyoruz. Dünyada dizel araçlar yasaklanrken, küresel ölçekte temiz ve çevreci bir ürün gelitiriyoruz. Son deiim de sanayi politikasnda gerçekletirildi. Eskiden devlet tevik verirdi, yatrmcy beklerdi. Artk devlet hedef veriyor. Atlacak admlar, verilecek destekleri kamu-özel sektör birlikte belirliyor. Avrupa Birlii ve Çin, 2020 sonras tüm sanayi stratejilerini bunun üzerine kurdu. Bu çalma biçimini, savunma sanayisi dnda ilk defa bu projede uyguladk. "
 
- "Yeni bir meydan okuma"
 
"Türkiye'nin Otomobili"nin sadece yerli marka araba üretmek anlamna gelmediini söyleyen Hisarcklolu, "Bir otomobilden daha fazlasdr, teknolojik dönüümdür, dijital ekonomiye geçitir, tek bana 20 bin ilave istihdamdr, 7,5 milyar dolar daha az cari açktr, gayri safi milli haslaya 50 milyar dolar katkdr. Yani Türkiye'nin Otomobili yeni bir meydan okumadr." dedi.
 
Hisarcklolu, Cumhurbakan Recep Tayyip Erdoan'n verdii destee iaret ederek, "Bata Sanayi ve Teknoloji Bakanmz Mustafa Varank ile Hazine ve Maliye Bakanmz Berat Albayrak olmak üzere, önceki dönem birlikte çaltmz Faruk Özlü Bakanmz, bakan yardmclarmz ve bürokratlarmz, bu projeye inand, tam destek verdiler." diye konutu.
 
Bu ie inandklarn vurgulayan Hisarcklolu, unlar ifade etti: "Tan altna elimizi, gövdemizi koyduk. Bu daha balangç, yolumuz uzun. Türk giriimcisi olarak daha büyük hedeflerin peindeyiz. cat çkaran, teknoloji ihraç eden bir Türkiye. Eski köye yeni adet getiren bir Türkiye. Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün bize hedef gösterdii, muasr medeniyetler seviyesini yakalayan bir Türkiye. Allah Türkiye'nin Otomobili'nin tekerine ta deirmesin."
 
Hisarcklolu, TOGG ortaklar olan babayiitleri de sahneye çard. 
 
Zorlu Holding Yönetim Kurulu Bakan Ahmet Nazif Zorlu, Hisarcklolu'nun Türkiye'nin Otomobili yatrm için yapt daveti hatrlatarak, "(Var msnz?) dedi. Biz de 'Ülkemiz için varz, var olmaya da devam edeceiz.' dedik." ifadesini kulland. 
 
Turkcell Yönetim Kurulu Bakan Ahmet Akça da Türkiye'nin Otomobili'nin hayrl olmasn diledi.
 
Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Bakan Tuncay Özilhan "Grup olarak Türkiye'nin Otomobili'nin bir parças olmaktan büyük mutluluk, onur duyuyoruz. Büyük bir cesaretle yola çktk, önemli bir aama kaydettik. nallah 2 sene sonra üretimimizi tamamlayp ilk ürünümüzü piyasaya verdiimizde hep beraber bu mutluluu yaayacaz." dedi.
 
BMC Yönetim Kurulu Üyesi Talip Öztürk de firma olarak TOGG'a her zaman tam destek vereceklerini kaydetti. 
 
-Cumhurbakan Recep Tayyip Erdoan
 
Cumhurbakan Recep Tayyip Erdoan konumasna, "Bugün ülkemiz için tarihi bir güne, Türkiye'nin 60 yllk rüyasnn gerçee dönümesine hep birlikte ahitlik ediyoruz." diye balayarak, yllardr Türkiye'nin kendi otomobilini üretmesi gerektiini, montajclktan çok daha iyisine layk olunduunu hep dile getirdiklerini aktard.
 
Cumhurbakan Erdoan, ülkeyi 350 bini bile bulmayan otomotiv üretim potansiyelinden, 1,5 milyonun üzerinde bir otomotiv üretim seviyesine çkardklarn belirtti. 
 
Bu sektördeki ihracatn 32 milyar dolara ulatn dile getiren Erdoan, unlar kaydetti: "Ama maalesef kendi otomobilimizi üretme çabalarmzdan uzun süre netice alamadk. Bu konuda birçok adm attk, giriimde bulunduk. Bizim hayalimiz, tüm haklar ülkemize ait olan, tasarmclarmzn ve mühendislerimizin emekleriyle yorulan, milli teknolojilerle üretilen, dünyaya admz duyuracak bir otomobile sahip olmakt. Bunun için de bir babayiit aryorduk. Nihayetinde milletimizin bu hayaline gönül veren, elini tan altna koyan babayiitler ortaya çkt ve Türkiye'nin Otomobili Giriim Grubu'nu kurdu. Kendilerine ahsm, milletim adna çok teekkür ediyorum. Sadece iine odaklanm profesyonel bir ekip kurup çalmalarn bugünlere getirdiler. Bu i için 100'ün üzerinde Türk mühendis gecesini gündüzüne katt, evinden, çoluundan, çocuundan ayr kalma pahasna çalt, çabalad. Bunlarn bir ksm da yurt dndaki prestijli ilerini brakp srf bu projede yer almak için büyük bir heyecanla vatanlarna dönen arkadalarmzdan oluuyor ki CEO'muz böyle bir arkadamz. Kendisine özellikle teekkür ediyorum."
 
- "Yaklak 60 yldr bu hayalin peinde kotuk"
 
Cumhurbakan Recep Tayyip Erdoan, bu süreçte sessiz ama derinden gidildiini ifade ederek, "te bugün ön gösterim araçlarn tam da 2 sene önce söz verdiimiz gibi ilk kez sizlerle paylayoruz." dedi. 
çinde bulunulan mekan da özellikle seçtiklerini vurgulayan Erdoan, alann Türkiye'nin Biliim Vadisi, Türkiye'nin yarnlarn ekillendirecek teknoloji üssü olduunu söyledi.
 
Erdoan, aslnda bu tarihi günde iki mega projeyi ayn anda hayata geçirdiklerine iaret ederek, hem Biliim Vadi'sinin resmi açln gerçekletirdiklerini hem de otomobilin ön gösterim araçlarn paylatklarn kaydetti.
 
Bu vesileyle Sanayi ve Teknoloji Bakan Mustafa Varank ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birlii bata olmak üzere projede emei geçenlere teekkür eden Erdoan, konumasn öyle sürdürdü: "Türkiye'nin yerli ve milli otomobil aray malum yeni deil, yaklak 60 yldr bu hayalin peinde kotuk. lk yerli otomobil denemesi olan 'Devrim'in hikayesi ayn zamanda bize hayallerimizin nasl kabusa dönütürüldüünün de örneidir. te darda 'Devrim' otomobilini gördük. Daha önce uçak yapan, motor gelitiren, silah üreten müteebbislerimizin bana ne gelmise 'Devrim' otomobilinin bana da ayns gelmitir. Kimin adna çalt, kimin sesi olduu, kimin çkarn koruduu artk gün gibi aikar olan birileri çkp dier projeler gibi bunun da hem psikolojik hem de fiili olarak sabote edildiini görüyoruz. Kayseri'deki uçak fabrikasna sipari verilmesine, dardan alnan siparilerin de ihraç edilmesine engel olan zihniyet bugün de unutmayalm yine faaliyetteler, çalyorlar. Zor artlarda kurduu silah fabrikasnda hayranlkla takip edilen üretimler yapan kiiyi fabrikasyla beraber havaya uçuranlarn amacnn ne olduunu zaman içinde hep birlikte gördük. Türkiye'nin kendi motorunu üretmesi için canlarn dilerine takarak çalanlarn emeklerini zayi edenler, ayn kafayla bugün de bizim karmza dikiliyor."
 
- "Kaybettiimiz 65 yln hesabn sormay da milletimize brakyoruz"
 
Cumhurbakan Erdoan, Devrim otomobili için harekete geçildiinde "Türkler otomobil üretemez" diye bir kampanya balatldna dikkati çekerek, öyle devam etti: "in ilginç yan dönemin Sanayi Bakann da bu kampanyaya katlm olmasdr. Yerli otomobilin hem teknolojik olarak üretilemeyeceini hem de yeterli pazar olmadn söyleyenler birkaç yl sonra Batl firmalarn ülkemizde kurduklar otomobil fabrikalarn alklayarak karlamlardr. Nerelerden geçmiiz. Halbuki tam da otomobil piyasasnn canlanmaya balad bir dönemde bu teebbüs baaryla hayata geçirilebilseydi bugün Türkiye bambaka yerde olurdu. Daha önceki uçak, silah, motor projelerinin sürdürülmesi halinde de bugün bambaka bir yerde bulunacaktk. Gümü motor teebbüsünden 65 yl sonra hala motorumuzu kendim üretemiyor olmann sanclarn çekiyoruz. Bu vesileyle ülkemizin ilk motor fabrikas teebbüsünü balatan, sanayileme fikrinin ylmaz savunucusu Necmettin Erbakan hocamz da rahmetle, minnetle yad ediyorum. nallah farkl kurumlarmz nezdinde balattmz projelerimiz sonuçlandnda birkaç yl içinde her türlü ihtiyacmz karlayacak ekilde motor meselesini de kökten çözmü olacaz. Kaybettiimiz 65 yln hesabn sormay da milletimize brakyoruz. Size brakyoruz." 
 
Devrim otomobilinin benzini olmad için yolda kalmasn projeyi boma kampanyasna çevirenlerin, Türkiye'nin otomobili için de ayn eyi yapmaya çalacan dile getiren Erdoan, "Ama bu kez izin vermeyeceiz. Devrim otomobilinin önünü kesmeyi baardlar ama imdi yaptmz devrin otomobilinin önünü inallah kesemeyecekler." diye konutu.
 
Yeni teknolojilerin en verimli ve en önemli bileenin yazlmlar olduunun altn çizen Erdoan, katlmclara öyle seslendi: "Yazlmda bir sçramay burada yaayacaz. Bunun için 170 bini aan yazlmc saymz, hzla 500 binin üzerine çkaracaz. Çocuklarmza yazlm gelitirme yetkinlii kazandrmak için eitim öretim faaliyetlerini daha da artracaz. Biliim Vadimiz, açacamz yeni nesil yazlm okullarndan birine de ayn zamanda ev sahiplii yapacak. Teknoloji irketleri, sivil toplum kurulular ve ilgili kurumlarmzla birlikte çalyoruz. Biliim Vadisi, Açk Kaynak Platformu'nun da ayn zamanda merkezi olacak. te tüm bu avantajlarndan dolay Biliim Vadisi, Türkiye'nin Otomobili Projesi'ne de ev sahiplii yapyor. Otomobilimizin fiziken üretilecei fabrika ise bu endüstrinin kalbinin att Bursa'da olacak. Merak ediyorsunuz, 'Bursa'da neresi olacak?' diye. Onun da müjdesini vereyim. Gemlik'te Silahl Kuvvetlerimize ait olan büyükçe bir yerimiz var. Yaklak 4 milyon metrekarelik bu alann inallah u anda takribi 1 milyon metrekaresini buraya tahsis edeceiz ve süratle de inallah fabrikamzn orada yapmna balayacaz. Bu yatrmn Gemlik, Bursa'ya hayrl olmasn diliyorum."
 
Erdoan, fikri ve snai haklar Türkiye'ye ait olan araçla birlikte dünyann rekabetçi bir Türk markasyla tanm olacan söyledi.
 
Bu markaya ilikin tüm stratejik kararlarn Türkiye tarafndan alndn, fikirlerin Türk mühendisleri tarafndan hayata geçirildiini ifade eden Erdoan, "Atlan admlar için kimseden lisans ve icazet almyor, her türlü teknik özellii kendimiz belirliyoruz. Baka bir ifadeyle oyunun kurallarn artk biz koyuyoruz. Suriye'de biz koyuyoruz. Libya-Türkiye arasnda biz koyuyoruz. Silahl, özellikle savunma sanayisinde biz koyuyoruz. imdi burada da yine biz koyuyoruz." diye konutu.
 
Dünya otomotiv sanayisinin yeni bir yol ayrmnda olduunu, yaanan deiimlerin takip edildiini belirten Erdoan, öyle devam etti: "Elektrikli otonom ve a balantl teknolojilerin liderliinde yeni üretim modelleri ortaya çkyor. u an bu yarta herkes eit artlarda. hracat 32 milyar dolar bulan otomotiv sektörümüzü bu deiime adapte etmek zorundayz. Ardan alamayz. Hzla bunu yakalayacaz. Yapay zeka her alanda olduu gibi otomobillerde de giderek öne çkyor. Sanayimizi tüm unsurlaryla bir sonraki çaa imdiden hazrlamak istiyoruz. Türkiye'nin Otomobili projesindeki teknoloji birikimimiz dier pek çok sektörün de önünü açacak, ayn zamanda ateleyicisi olacaktr. Bunun için hata yapma lüksümüz yoktur. Kurallar koyan biz olduktan sonra bu çalmada kimlerden destek aldmzn, kimleri çaltrdmzn da bir önemi kalmyor. Bu konudaki kinayeler ya cehaletin ya husumetin ya da öz güvensizliin ürünüdür. Türkiye'nin en güzide kurumlarndan yetimi mühendisler u an yerli otomobilin matematik modellemeleri ve dayankllk testleri üzerinde çalyor. Snfnn en geni iç hacimli, en yüksek performansl ve en uygun maliyetli aracn inallah üreteceiz. Aracmz sfr emisyonla çalarak çevreyi hiç kirletmeyecek. Seri üretime geçtiimizde, Avrupa'nn klasik olmayan, doutan elektrikli ilk ve tek SUV modelinin inallah sahibi olacaz."
 
Üretime geçtikten 3 yl sonra binek otomobillerde Türkiye'de en yüksek yerlilikte üretilen tek markann Türkiye'nin Otomobili olacan vurgulayan Erdoan, "Geçenlerde televizyonlarda izlediniz mi, stanbul'da oförler odas açklamasn yapyor. 'Biz 2020'nin sonuna kadar araç almayacaz, üretimi bekleyeceiz, üretim yapld andan itibaren kendi yerli otomobilimizi alacaz.' diyor. 2022 ylnda tüm Türkiye'de arj altyapmz da hazr olacak. Tüm kurumlarmz bu al yap için hazrlklara imdiden balad. Dolaysyla bu otomobil yerli ve millidir. Ama yerlilikten ve millilikten anlamayanlar var. Onlar bizi hiç ilgilendirmez. Biz iimize bakacaz. Hiç kimse bu gerçei perdelemeye çalmamal." diye konutu.
 
Erdoan, tüplü televizyonlardan panel televizyona geçilirken eski oyuncularn önemli bir ksmnn devre d kaldn, yeni oyuncularn yükselie geçtiini belirterek, ayn ekilde tulu telefonlardan akll telefonlara geçerken de benzer bir sürecin yaandn anlatt.
 
"Türkiye'nin Otomobili'ni elektrikli olarak üreterek geçmiin veya bugünün deil, dorudan gelecein teknolojisine uzanyoruz." diyen Erdoan, tasarmyla, bataryasyla, arj istasyonlaryla bu otomobil projesiyle ülkeyi gelecein dünyasna hazrladklarn kaydetti.
 
- "Küresel bir marka peindeyiz"
 
Cumhurbakan Recep Tayyip Erdoan, dünyada bunu yapabilen pek az ülke olduunu dile getirerek, konumasn öyle sürdürdü: "Türkiye daha en bandan elektrikli otomobil alanna girerek herkesten bir deil, birkaç adm birden öne geçiyor. Bu otomobili sadece kendi ihtiyaçlarmz için üretmiyoruz. Biz küresel bir marka peindeyiz. Avrupa gibi yakn pazarlardan balayarak tüm dünyada bu otomobili yollarda gördüümüz gün hedefimize ulam olacaz. Üretim ve ihracat stratejimizi buna göre belirliyoruz. Milletimizin de bu araca sahip olmak için sabrszlkla beklediini biliyorum. Bu otomobilin ticari olarak sata sunulaca 2022 öncesinde milletimizin projeye ve milli teknoloji hamlesine olan desteini göstermek üzere ön sat süreci balatlabilir. Dünyada benzer projelerde kullanlan bu yöntemi ülkemizde de hayata geçirebiliriz. Milletimizin ön satta ortaya koyaca taleple bu projeye sahip çkacana yürekten inanyorum. Recep Tayyip Erdoan olarak ahsn adna ilk ön siparii de buradan veriyorum. Bu proje için tüm cesaretini ve azmini ortaya koyan babayiitlerimize teekkür ediyorum."
 
Erdoan, özel sektör koordinasyonunu yürüten TOBB ile kamu tarafndaki koordinasyondan sorumlu Sanayi ve Teknoloji Bakanl, Hazine ve Maliye Bakanl ile emei geçenlere teekkür ederek, unlar kaydetti: "Bu süreç içerisinde ülkemizin 60 yllk hayalini gerçekletiren kahramanlar unutmayn sizler olacaksnz. Adnz tarihe geçecek. Gelecek nesiller sizin baarnz konuacaklar. Cumhurbakanl olarak ilk günden beri olduu gibi bundan sonra da hep yannzda yer alacam ifade ediyorum. Attnz her adm bizzat takip ediyorum. Rabb'imin izniyle Türkiye önümüzdeki dönemin yükselen deeri, att admlar merakla takip edilen ülkesi olacaktr. Kendimize inandmzda, kendimize güvendiimizde aamayacamz hiçbir engel bulunmuyor." 
 
Erdoan, giriim grubunda yer alan irketleri ve projede görev alan ekibi tebrik etti.
 
-Sanayi ve Teknoloji Bakan Mustafa Varank
 
Sanayi ve Teknoloji Bakan Mustafa Varank, Türkiye'nin 2002'de düük sektörel çeitlilikle 36 milyar dolarlk ihracat yapabilen bir sanayi altyapsna sahip olduunu, özel sektörü yenilikçilie, giriimcilie ve Ar-Ge'ye tevik edecek mekanizmalarn olmadn söyledi. 
 
Cumhurbakan Recep Tayyip Erdoan'n liderliinde 17 ylda güçlü bir Ar-Ge ve giriimcilik ekosistemi oluturulduuna dikkati çeken Varank, "Bugün artk 170 milyar dolara ulaan bir ihracat hacmine sahibiz. Hemen hemen her sektörde üretim yapabiliyoruz. Türkiye'nin dört bir yannda sfrdan kurduumuz bin 500'ün üzerinde Ar-Ge ve tasarm merkezi ile 85 teknopark, yeni fikirlerin ürüne dönümesine ev sahiplii yapyor." diye konutu. 
 
Bakan Varank, Türkiye'nin özellikle savunma sanayisinde tüm dünyann konutuu yeni bir baar hikayesi yazdn vurgulayarak, bu alanda yüzde 20'lerde olan yerlilik orannn yüzde 70'lerin üzerine çktn ifade etti. 
 
Türkiye'yi her alanda yüksek teknoloji üreten ve teknolojiye yön veren ülkelerden biri haline getirmek istediklerini, Milli Teknoloji Hamlesi ruhuyla hazrlanan 2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejisi'nin de bu vizyonun bir parças olduunun altn çizen Varank, öyle konutu: "Bugün ekonomik ve teknolojik bamszlmz güçlendirme yolunda, ülkemizin en büyük teknopark Biliim Vadisi’ni resmen açyoruz. Türkiye’nin Otomobili Giriim Grubuna ev sahiplii yapan bu merkezdeki birçok giriim, kritik yerli ve milli teknolojilerin öncüsü olacak. Biliim Vadisi’nin paydalar olan kamu, üniversite, sanayi ve sivil toplum kurulular güçlü bir sinerji oluturacaklar. Buradaki somut projelerle, küresel markalarmzn olumasn ve deeri milyar dolarla ölçülen Türk giriimlerinin ortaya çkmasn salayacaz. Yoluna daha büyük admlarla devam edecek olan Biliim Vadisi, inanyorum ki ülkemizin 21. yüzyldaki konumunu güçlendirecek."
 
Varank, Türkiye'nin en güzide irketlerinin bir araya gelerek Cumhurbakan Erdoan'n himayesinde Türkiye'nin Otomobilini dünyaya tanttklarn belirterek, unlar kaydetti: "Her biri birbirinden tecrübeli parlak zihinler burada, Biliim Vadisi’ndeki Ar-Ge merkezinde bu otomobili gelitiriyorlar. Bu otomobil, tüm fikri ve snai mülkiyet haklaryla, mühendislik kararlaryla Türkiye’nin otomobilidir. Bu otomobilden kazanlan her kuru, Türkiye’nin kazancdr. Bu gurur, 82 milyon vatandamzn, Türkiye'nin gururudur. Türkiye’nin Otomobili, sadece bir araba üretme projesi de deildir. Türkiye’nin yeni frsat pencerelerini yakalama hamlesidir."
 
Otomotiv sektörünün köklü bir deiim sürecinden geçtiine dikkati çeken Varank, balantl, otonom ve elektrikli otomobil pazarnn köklü markalarn yannda yeni giriimlere çok büyük frsatlar saladn anlatt. 
 
Varank, "Bugün, elektrikli ve balantl araçlar, toplam araç sat gelirlerinin yalnzca yüzde 1'ine sahipken, 15 yl sonra bu oran yüzde 40'lara çkacak. Bu otomobilleri ve beraberindeki mobilite ekosisteminin içerecei tüm kritik teknolojileri özgün olarak gelitirme imkanmz var. te Türkiye'nin Otomobili ile küresel piyasada rekabet edecek markamz oluturuyor, sektörün geleceinde 'biz de varz' diyoruz. Böylece otomotiv sektöründeki 32 milyar dolarlk ihracat kapasitemizi ve istihdam hacmini daha da yukarlara çekeceiz." diye konutu.
 
-Türkiye'nin Otomobili Giriim Grubu Üst Yöneticisi Gürcan Karaka
 
Türkiye'nin Otomobili Giriim Grubu (TOGG) Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karaka, "Yenilie çktmz yolun ayn zamanda yeni bir lige de çkmak olduunun altn çizmek isterim" dedi.
 
Otomobili gelitirmek için çok doru bir zamanda yola çkldn anlatan Karaka, otomotiv alannda dünyada oyunun kurallarnn yeniden yazldn söyledi.
 
Otomobil kullanclarnn beklentilerinin deitiini aktaran Karaka, "Otomobil, akll bir cihaza dönümekte. Akll bir cihaza dönüen otomobil yaam alan olarak kullanlabilmekte. Otonom gidebilen bir araç... Biz buna ksaca öyle diyoruz: Cep telefonunun bana gelen otomotivin de otomobilin de bana gelecek." diye konutu.
 
Karaka, dünyada; sosyal, yasal ve teknolojik boyutta baz mega trendlerin bulunduunu ifade ederek, "zaman doru mu", "geç kalmadnz m" sorusunun kendilerine çok sk sorulduunu söyledi.
 
Otomotiv endüstrisinde yaanan dönüüm nedeniyle doru bir zamanlama seçtiklerini aktaran Karaka, öyle konutu: "Otomotiv trendlerinden ksaca bahsetmek istiyorum. Otomotiv teknolojilerinde elektrikli araçlarn daha uzun menzilli, fiyat cazibesi açsndan daha eriilebilir noktaya gelmesinden sonra nesnelerin interneti (IoT) ile balantl otomobiller söz konusu. nternetin otomobilde deil, otomobilin kendisinin internette olduu bir dünyadan bahsediyoruz. 
 
Dolaysyla ehirlerimiz de akllandkça, evlerimiz akllandkça, fabrikalarmz akllandkça otomobilimiz bir yaam alanna dönütü. Her bir eyin iç içe girdii, her eyin balantl olduu bir alana dönüüyor. Bu nedenle biz diyoruz ki doru zamanda yola çktk. Çünkü oyunun kurallar deiirken baarl olmann kurallar da deiiyor. Artk eskiden olduu gibi büyükler deil, çevik olan, yaratc olan, i birlii yapabilen ve kullancy faaliyetlerinin merkezine koyan irketler, organizasyonlar baarl olabiliyor." 
 
Karaka, yola çkarken, fikri snai mülkiyeti yüzde 100 Türkiye'ye ait olan, en güncel halde küresel bir marka yaratmay hedeflediklerini söyledi.
 
Elektrikli araçlar dünyasndaki gelimeleri deerlendirerek "doutan elektrikli" bir otomobil gelitirmek istediklerini anlatan Karaka, "Sadece ülkemizde deil tüm dünyada otomobilimizi rekabet edebilir duruma tamak istiyoruz... hedefimizin nihai ksm da; biz 2022'nin ikinci yarsnda piyasaya girdiimizde Avrupa'nn küresel olmayan ilk SUV üreticisi olmak istiyoruz. kinci hedefimiz, Türkiye'nin mobilite ekosisteminin çekirdeini oluturmak istiyoruz." dedi.
 
Gürcan Karaka öyle konutu: "Bir otomobilden fazlas' derken tabii ki biz de bir otomobille balyoruz. Önce konsepti gelitirmesi, üretimi, sat sonras... Ama bandan itibaren biz bu otomobili 2025'ten sonras, akll cihazlar düünerek gelitiriyoruz. Elektrik-elektronik mimarisini imdiden tasarlyoruz. Dolaysyla bu akll cihazlarmz akll ehirler içerisinde yeni çözümler üretebilen, art, mobilite hizmetlerine baz oluturabilen, veri tabanl hizmetlerde i imkanlar salayan ve akll ebeke-arj imkanlaryla da daha fazla i imkan sunan bir sistemden bahsediyoruz." 
 
Karaka, "Nasl baaracaksnz?" sorusunun kendilerine çok sorulduunu dile getirerek, proje için youn bir mesai harcadklarn kaydetti.
 
"Bu projeye balamadan önce 18 irketi inceledik." diyen Karaka, "yi yönleriyle, kötü yönleriyle. Neden baardlar, neden baaramadlar... Ve bu balamda 15 yllk kapsaml bir plan hazrladk ve hemen akabinde iinin ehli, iine adanm, daha önce de dediim gibi sadece bir akama mahsus deildi biz aylardr heyecandan uyuyamyoruz..." deerlendirmesini yapt.
 
Gürcan Karaka, tüm faaliyeti müteri, kullanc ve tüketiciyi ön planda tutarak yaptklarn aktararak, unlar kaydetti: "Bizim rakiplerimiz büyük organizasyonlar deil, start up-giriimci seviyesinde olan rakipler. O nedenle bizim de çevik bir organizasyon yapsna sahip olmamz gerektiini düünüyoruz. Tüm bunlar yaparken ve küresel rekabetten bahsederken bizim dünyann en iyileriyle çalmaktan baka bir lüksümüz var m? Yok. Dünyann en iyilerini Türkiye'de bulduumuz zaman Türkiye'de, henüz yoksa yurt dndan bularak know-how' transfer edene kadar beraber çalyoruz. Etrafmzda oluturmaya çaltmz bu dünyann en iyileri kimdir? Pazar ve müteriden balyoruz. Hedef kitlemizi çok iyi bildiimiz için aratrma irketlerinde Türkiye'nin en iyilerinin Avrupa'nn da en iyileri olduunu gördük. O ekilde baladk. simlerine girmemize gerek yok. Bize hala 'Siz ciddi misiniz? Sizin fabrika yapacak yeriniz var m?' gibi sorular geliyor."
 
Aylardr Türkiye'deki yan sanayiciler ve tedarikçilerle beraber çaltklarna iaret eden Karaka, u deerlendirmelerde bulundu: "arj altyaps ne durumda' konusunda bakanlklarmzla beraber ortak çalyoruz. 2022 ylnda Türkiye'nin arj altyaps sorununun çözüleceine inanyoruz. Buraya neden geldik? Biliim Vadisi'ne neden geldik? Çünkü her eyden önce Türkiye'deki otomotivin merkezi için Gebze-Kocaeli-Bursa... Oraya geldik. Fabrikamz da çok yaknlara konumlandracaz. Biliim Vadisi'nde i birlii olarak, giriimciler olarak ihtiyacnz olan altyapy bulduumuz için de onlarla beraber Türkiye'nin mobilite ekosistemini burada kurup büyüteceiz. Nelerde fark yaratacaz? Bizim farkmz ne olacak? Her eyden önce biz ortaklk yapmzla bir ekosistem kurduk. Sfr emisyon araçlar için sfrdan baladk. Akll bir cihaz. Türk mobilite irketi ilk defa Türkiye'de gelitiriliyor."
 
Karaka, ürün gamnda 15 sene içerisinde 5 model olacan vurgulayarak, u bilgileri verdi: "lk 2 senede SUV'la balayp, akabinde 18-24 ay içerisinde C segment sedanmz getireceiz. Bunlarn hepsini teknik olarak ayn platformda gelitireceimiz için rekabetçi gücümüzü artracamz düünüyoruz. Neden SUV seçtik? Birincisi dünyann en büyük segmenti. Türkiye'nin de önümüzdeki 5 senede büyüyecek en büyük segmenti. u anda yüzde 95'i ithal olan bir segment. Kullanclar tarafndan en çok arzu edilen araç tipi. Aile için de uygun. Geni ve konforlu. Bir marka oluturmak için de en uygun segment olarak görüyoruz.
 
Marka sürecini çok hzl ekilde müteri, hedef kitle ve profesyonel bir yaklamla aratrdk ve marka özümüzü tanmladk. Bunu yaparken müterimizin bilinç altna indik, onlarn beklentilerini aldk. Müterilerimiz; özgün, güçlü, özgüvenli, dönüen-dönütüren, samimi ve yenilikçi bir marka bizden bekliyor. Bu markann isimlendirme ve adlandrma sürecini önümüzdeki senenin ortasnda tamamlamay düünüyoruz. Bunu yaparken hedef pazarlarmzla testlerimizi yaparak ilerleyeceiz."
 
Karaka, Türkiye'nin Otomobilinin özgün tasarma deinerek, "Biz otomobilimize dardan baktmz zaman yaln ve prestijli, dinamik ve keskin, içerisine girdiimiz zaman teknolojik ve yenilikçi, kültürümüzden ilham alm ögeleri barndran bir tasarm çerçevesinde oluturduk." diye konutu.
 
Ürüne bakldnda 200 beygir ve 400 beygirlik iki alternatifin olacan ifade eden Karaka, unlar kaydetti: "Aracmz arkadan itili veya çift motor dört çeker olarak düündük. 200 beygirli aracmz ile 7,6 saniyede, 400 beygirli aracmz ile 4,8 saniyede aranzdaki hzseverleri resmen koltua yaptracaz. 500 kilometre menzil ve hzl arj ile 30 dakikann altnda arj imkan salyoruz. Akll balant, yazlmlarn internet üzerinden güncellenmesi otomobilimizde standart olarak sunulacak. Ayn zamanda otonom sürü seviyesi 3'e hazr bir teknoloji ile yola çkyoruz. En çok önemsediimiz konulardan birisi sürü güvenlii. imdiden 2022 ylnda oluacak teknik spesifikasyonlara hazrlanyoruz. Bunu yaparken her türlü simülasyonlar, öngörüleri bandan itibaren düünerek, ürün gelitirme sürecini de ksaltacak ekilde ilerliyoruz."
 
 
Türkiye'nin Otomobilinin "en"lerine iaret eden Karaka, "Segmentinde en uzun aks mesafesi olan otomobilden bahsediyoruz. En geni iç hacme ve en yüksek performansa sahip olacak. Toplam sahip olma maliyetinde ise elektrikli araç olmann verdii avantaj ile en uygun araç olacak. 2022 ylnda seri üretime baladmzda bizim irketimiz ödenmi öz sermayesi en yüksek otomobil irketi olacak." dedi.
 
Karaka, teknoloji odaklarna dikkati çekerek, unlar kaydetti: "Teknoloji odamzda özgün teknoloji var. Örnein bataryasn sfrdan gelitirdiimiz, hiçbir yerden almadmz, hiçbir yerden lisanslamadmz tamamyla bizim ihtiyaçlarmza uygun bir teknoloji. Yetkinlik... Ülkemizde savunma sanayinde mükemmel mühendislerimiz var. Savunma sanayisindeki örnein, bir helikopterin, uçan modellemesini otomobilimize tadk. Otomobilimizin modellemesiyle bir sürü simülasyonu çok hzl ve etkin ekilde yapabiliyoruz. Dönüüm... Teknoloji ile beraber ilerleyerek ve gelecekteki tüketicinin ihtiyaçlarn düünerek otomobilden fazlasn yapmak üzere darda fuayede gördüünüz, evinizdeki aletlerle balanabilen bir teknolojiden bahsediyoruz. Farkllama küçük teknolojilerle... Örnein holografik asistan gibi, navigasyon sistemini ve ulatrmadaki baz bilgilendirme sistemlerini yerinden oynatacak sistemlerle farkllamak istiyoruz."
 
"Türkiye'nin Otomobili' ne demektir?" sorusunu yantlamak istediini vurgulayan Karaka, "Her eyden önce Türkiye'nin küresel bir markasdr. Kararlarn bamsz verebilen, direksiyonunda bizim oturduumuz ve ekosistemini kendisi oluturabilen bir irkettir. Teknolojisini ülkemizin dier teknolojileriyle birletirerek bir sonraki seviyeye ulamasnda liderlik, öncülük edebilecek altyapy ve uygulama alanlarn getirmektedir. Her eyden önemlisi fikri snai mülkiyet haklarnn yüzde 100'ü Türkiye'ye ait olan bir otomobil demektir. Doru zamanda doru yola çktmz söylemitik, ayn zamanda 'Doru yerde mi yola çktnz?' diye sorarlar. Evet. Yetkinliklerimize, pazarmza baktmzda 'Doru yerde yola çktk' diyoruz. Yenilie çktmz yolun ayn zamanda yeni bir lige de çkmak olduunun altn çizmek isterim." eklinde konutu.
 
 

Tarih : 30.12.2019
/ 28 kii grntledi.