MAGROTEX’21 Fuar Araþtýrmasý

MAGROTEX’21 Fuar Araþtýrmasý

Highslide JS

ÜNÝVERSÝTE VE ODA/BORSA ARAÞTIRMASINA GÖRE MARDÝN MAGROTEX’21 FUARI

TARIM ALANINDAKÝ YENÝ TEKNOLOJÝLERÝ ÝLGÝLÝLERLE BULUÞTURUYOR

 

Mardin Ýli/Ýlçeleri Odalarý/Borsalarý (Kýzýltepe Ticaret Borsasý, Kýzýltepe Ticaret ve Sanayi Odasý, Mardin Ticaret ve Sanayi Odasý, Nusaybin Ticaret Borsasý, Nusaybin Ticaret ve Sanayi Odasý), Mardin Artuklu Üniversitesi Kamu, Özel ve Karma Sektör Ýþbirliði Koordinatörlüðü (MAÜKÖK) ile iþbirliði yaparak Mardin MAGROTEX’21 Fuarýna iliþkin bir saha çalýþmasý gerçekleþtirdi.

 

MAÜ Ýktisat Bölümü Öðretim Üyesi, MAÜKÖK Üyesi ve TOBB/TEPAV, Mardin Ýli/Ýlçeleri Oda/Borsa Akademik Danýþmaný ve Doç. Dr. Mehmet Behzat Ekinci’nin koordinatörlüðünde, Ýktisat Bölümü öðrencilerinin katkýlarýyla yürütülen bu araþtýrma, Mardin Ýli/Ýlçeleri Odalarýnýn/Borsalarýnýn Mardin Artuklu Üniversitesi (MAÜ) ile ortak çalýþmasý niteliðindedir.

 

Mardin’de 27-30 Ekim 2021’de düzenlenen 7.Uluslararasý Mardin Tarým Ekipmanlarý, Gýda ve Hayvancýlýk Fuarý’nýn (Magrotex 2021) katýlýmcý firmalarýyla gerçekleþtirilen bu saha çalýþmasý ile temelde bu Fuarýn katýlýmcý firmalar açýsýndan nasýl deðerlendirildiðini ortaya koymak amaçlanmaktadýr. Bununla baðlantýlý olarak elde edilen sonuçlar; ilgili kiþiler, kurumlar ve kamuoyu ile paylaþýlarak Fuarýn daha da iyileþtirilmesine katký saðlanmasý hedeflenmektedir.

 

8’i Mardin’den, 15’i Mardin dýþýndan (Adana, Ankara, Antalya, Çorum, Diyarbakýr, Ýstanbul, Konya, Manisa, Maraþ, Sinop, Urfa) olmak üzere toplamda 23 Fuar katýlýmcýsý firma ile, yüzyüze anket usülüyle gerçekleþtirilen araþtýrmada þu 10 (on) ana soruya cevap bulunmaya çalýþýldý.

1) Bu fuara kaçýncý defa katýlýyorsunuz?

2) Bu fuara katýlým amacýnýz nedir?

3) Bu fuarda sergilediðiniz ürünler nelerdir?

4) Bu fuardan beklentileriniz nelerdi, bunlar karþýlandý mý?

5) Bu fuara daha önce katýldýysanýz ne tür faydalarý oldu?

6) Bu fuarda yurt içiyle herhangi bir ticarî baðlantý saðlayabildiniz mi?

7) Bu fuarda yurt içiyle ne tür ticarî baðlantýlar saðladýnýz?

8) Bu fuarda yurt dýþýyla herhangi bir ticarî baðlantý saðlayabildiniz mi?

9) Bu fuarda yurt dýþýyla ne tür ticarî baðlantýlar saðladýnýz?

10) Bu fuar süresince herhangi bir sorunla karþýlaþtýnýz mý?

 

Anket kapsamýnda verilen cevaplar harmanlandý ve genel durum tespiti yapýlarak deðerlendirmeye tâbi tutuldu. Araþtýrma ile ortaya çýkan sonuçlarýn ve ilgili tekliflerin bir kýsmý þöyledir:

  • Firmalardan 12’si (%52) ilk defa, diðerleri 2 ve daha fazla sefer katýlmýþtýr. 2 ve üstü kez katýlanlardan 4’ü (%17) bu yýl dahil yedinci defa katýlmaktadýr. Bunlardan bir tanesi de Mardin dýþýndandýr.
  • Firmalar Fuara; “Ýþbirliði kapasitelerini artýrmak, Çiftçileri bilinçlendirmek, Tarým kesimini yeniliklerden haberdar etmek, Ürünlerinin tanýtýmýný gerçekleþtirmek, Müþteri portföylerini geniþletmek, Ticarî baðlantý kurabilmek, Yeni teknolojiler hakkýnda bilgiler vermek, Fuar kültürüne katkýda bulunmak, Ýsimlerini görünür hâle getirmek, Müþterilerin beklentilerini anlayabilmek, Bayi aðýný geniþletmek” amacýyla katýldýklarýný belirtmiþtir.

 

  • Fuarda sergilenen ürünlerden bir kýsmý þöyledir: Balya makinesi, Boru, Buðday, Bulgur, Çapa makinesi, Damlama hortumu, Fidan, Filtre, Gübre, Gübreleme makinesi, Hayvan vitaminleri, Ýlaçlama makinesi, Kalite control cihazý, Kimyevî gübre, Kültivatör, Laboratuvar cihazlarý, Mercimek, Mikro gübre elementleri, Organik gübre, Özel gübreler, Piþmaniye, Helva, Lokum, Pulluk, Römork, Sulama tesisatý, Süt saðma makinesi, Tohum, Toprak iþleme makinesi, Traktör, Un, Yaðmurlama borularý, Yem hazýrlama kabý, Ziraî araç lastikleri, Ziraî ilaç, Ziraî ilaçlama dronu (insansýz hava aracý).
  • Firmalar, Fuardan beklentilerini þöyle sýralamýþlardýr: “Daha fazla katýlým olmasý, Daha fazla ticarî baðlantý saðlamak, Yurtiçi ve yurtdýþý bayi aðýný geniþletmek, Firma tanýtýmýna katký saðlamak, Marka bilinirliðini artýrmak, Yeni müþterilere ulaþmak, Yeni bayilere ve çiftçilere ulaþmak, Firma bilinirlik seviyesini artýrmak”. Firmalarýn bir kýsmý bu hedeflerini önemli ölçüde gerçekleþtirdiklerini belirtirken, bir kýsmý ise bunlara ulaþamadýklarýný ifade etmiþtir.
  • Fuara daha evvel katýlan firmalarýn dile getirdiði faydalarýn bir kýsmý þöyledir: “Hem maddî hem manevî faydalar elde ettik, Firmamýzýn bilinirlik derecesi arttý, Satýþlarýmýza katkýsý oldu, Yeni müþterilere ulaþtýk, Bazý mevcut müþterilerimizle yüzyüze görüþme imkâný elde ettik, Bayi sayýsýný artýrdýk, Daha geniþ kitlelere eriþebildik”.
  • Firmalardan 9’u (%39) yurt içiyle ticarî baðlantýlar saðlayabildiðini ifade etmiþtir. Bu çerçevede, “Farklý þehirlerle traktör, pulluk, römork, balya makinesi konusunda, Bayileri üzerinden ziraî lastik konusunda, Mardin’deki bazý bayilerle özel gübreler konusunda ve Civar illerle piþmaniye, helva ve lokum konusunda” ticarî baðlantýlar gerçekleþtirdiklerini ifade etmiþlerdir.
  • Firmalardan 5’i (%22)yurt dýþýyla ticarî baðlantýlar saðlayabildiðini ifade etmiþtir. Bu çerçevede firmalar; “Irak ile filtre, damlama hortumu ve yaðmurlama borularý satýþý konusunda, yine Irak ile boru ve sulama sistemleri satýþý konusunda ve Ýtalya ile yeni ürünler satýn alma konusunda” ticarî baðlantýlar gerçekleþtirdiklerini dile getirmiþlerdir.
  • Firmalarýn bir kýsmý, Fuar süresince birtakým sorunlarla da karþýlaþmýþ olduklarýný dile getirerek bunlarý þöyle sýralamýþtýr: “Fuar alanýnýn elveriþli olmadýðýný düþünüyoruz, Fuar alaný fizîken küçüktür, Yüksek sesli müzik yayýný biraz rahatsýz edicidir, Altyapý eksikliði olduðunu düþünüyoruz, Iþýklandýrma yetersizdir, Havalandýrma yetersizdir, Çöp, lavabo vs. konularda eksiklikler vardýr, Ortak kullaným alanlarý yetersizdir, Organizasyonun yetersiz olduðu kanaatindeyiz.”
  • Magrotex’21 Fuarý, katýlýmcý firmalarýn bir kýsmýnýn dile getirdiði gibi, bazý eksiklikler barýndýrmaktadýr. Bununla beraber, yeni bazý teknolojileri ilgililerle buluþturmasý, katýlýmcý firmalarýn tarýmsal faaliyetlerle meþgul olan kesimleri bilgilendirme ve bilinçlendirme gibi bir misyonla hareket etmiþ olmasý dolayýsýyla Fuarýn önemli bir fonksiyon ifa ettiði ortaya çýkmaktadýr.

 

Mardin Artuklu Üniversitesi ve Mardin Ýli/Ýlçeleri Odalarý/Borsalarý þehre ve bölgeye iliþkin bilgiler ve iktisat politika teklifleri içeren bu tür saha çalýþmalarýný sürdürecekler.


Tarih : 15.11.2021
/ 791 kiþi görüntüledi.