MARDÝN’DE ÜNÝVERSÝTE VE KURUMLAR KALKINMAYI BÖLGESEL ÇAPTA ELE ALIYOR

MARDÝN’DE ÜNÝVERSÝTE VE KURUMLAR KALKINMAYI BÖLGESEL ÇAPTA ELE ALIYOR

Highslide JS

MARDÝN’DE ÜNÝVERSÝTE VE KURUMLAR KALKINMAYI BÖLGESEL ÇAPTA ELE ALIYOR

 

Mardin Artuklu Üniversitesi Kamu, Özel ve Karma Sektör Ýþbirliði Koordinatörlüðü (MAÜKÖK), þehrin bazý önde gelen sektör temsilcileriyle geniþ katýlýmlý bir Danýþmanlar Kurulu toplantýsý düzenledi. Bölgesel kalkýnmaya yönelik strateji tespiti ve iþbirliði imkânlarýnýn araþtýrýlmasý maksadýyla gerçekleþtirilen toplantý, Mardin Artuklu Üniversitesi’nin (MAÜ) ev sahipliðinde merkez kampüste yapýldý.

 

9 Aralýk 2021’de MAÜ Rektörü Prof. Dr. Ýbrahim Özcoþar baþkanlýðýnda düzenlenen toplantýnýn katýlýmcýlarý þöyleydi: MAÜ Rektörü Yardýmcýsý Prof. Dr. Ömer Bozkurt, MAÜKÖK Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet Behzat Ekinci, MAÜKÖK Koordinatör Yardýmcýlarý Öðr. Gör. Ferhat Demiralp, Dr. Öðr. Üyesi Veysi Acýbuca, Dr. Öðr. Üyesi Ömer Doru, Dr. Öðr. Üyesi Þehmus Aykol, Kurul Baþkan Yardýmcýlarý Dr. Öðr. Üyesi Ömer Fazýl Emek, Dr. Öðr. Üyesi Ýlyas Bayar; DÝKA Genel Sekreteri Dr. Ahmet Alanlý; OSB Yönetim Kurulu Baþkan Vekili Abdül Nasýr Duyan, Müdür Yardýmcýsý Remzi Fýrtýna; Kýzýltepe Ticaret Borsasý Yönetim Kurulu Baþkaný Mehmet Þahin, Genel Sekreter Yardýmcýsý Metin Sert; Kýzýltepe Ticaret ve Sanayi Odasý (vekalet); Mardin Ticaret ve Sanayi Odasý Yönetim Kurulu Baþkan Yardýmcýsý Kenan Özçelik; Nusaybin Ticaret Borsasý Yönetim Kurulu Baþkaný Necdet Aktaþ, Meclis Baþkaný Abdülhakim Aytimur, Genel Sekreteri Abdullah Dal; Nusaybin Ticaret ve Sanayi Odasý (vekalet); Kýzýltepe Zahireciler Derneði Baþkaný Mehmet Þerif Öter; Bulgurcular Derneði Baþkaný Faysal Sun; MÜSÝAD Mardin Þube Baþkaný Mehmet Ýleri; ASKON Mardin Þube Baþkaný Hatip Çelik; Mardin Turizm ve Otelciler Derneði Baþkaný Özgür Azad Gürgör.

 

MAÜKÖK Danýþmanlar Kurul toplantýsýnda genel girizgahtan sonra iki sunum gerçekleþtirildi:

  1. Bölgesel Kalkýnma Odaklý Üniversite Modeli baðlamýnda MAÜKÖK oluþumunun tanýtýmý.
  2. e-ticaret modülü geliþtirilmesine yönelik proje tanýtýmý.

 

Toplantýda, yeni dönemde izlenecek stratejilere iliþkin müzakerelerde bulunuldu. Ayrýca, bu süreçte baþarý derecesinin artýrýlabilmesine iliþkin potansiyel kurumsal iþbirlikleri hakkýnda fikir paylaþýmý gerçekleþtirildi.

 

Toplantýnýn bazý gündem maddeleri þöyleydi:

  1. Tarým sektöründeki ürün çeþitliliði, yüksek katma deðerli ürünlerin promosyonu, etkin üretim biçimleri, üretimde markalaþma, ürün planlamasý,
  2. Sanayi sektörüne aðýrlýk verilmesi, OSB sayýsýnýn artýrýlmasý, ürünlerde markalaþma, ürünlerin etkin pazarlanmasý, bölgeye yönelik sektörel tercihler, tekstil sektörüne önem verilmesi, tekstil sektöründe markalaþma,
  3. Hizmet sektörünün yeniden ve kapsamlý biçimde ele alýnmasý, hizmet alt sektörü olarak turizm sektörüne yönelik yeni yaklaþýmlar, faaliyet çeþitlendirmesi, tanýtým çalýþmalarý,
  4. Sektörel kurum iþbirlikleri, kurumsal faaliyetlerin entegrasyonu.

 

Toplantýda alýnan kararlardan bir kýsmý þöyledir:

  1. Tarým sektöründe ürün çeþitliliðine ihtiyaç vardýr. Geleneksel ürünlerden yüksek katma deðerli ürünlere geçilmesinde fayda vardýr. Bu amaçla mesela yer fýstýðý, Siirt Fýstýðý, Derik Zeytini, maralfalfa, lavanta, sumak vb. ürünlerin promosyonu yapýlabilir.
  2. Tarýmda etkin üretim biçimleri uygulanmamaktadýr. Bu hususta bilinçlendirme çalýþmalarýna ihtiyaç vardýr.
  3. Geciken GAP sulama kanallarýna iliþkin lobicilik faaliyetleri için kurumsal iþbirliði yapýlmalýdýr.
  4. Tarýmsal üretimde markalaþmaya gidilmesi icap etmektedir. Böylece daha yüksek gelir elde edilebilecek bu da üretim kapasitesinin artýrýlmasýna katký saðlayacaktýr.
  5. Tarýmda arz-talep dengesinin saðlanabilmesi ve gelir imkânlarýnýn artýrýlabilmesi için tarýmsal ürün planlamasýna ihtiyaç vardýr. Bu kapsamda, kurumlar arasý iþbirliði yapýlmasý suretiyle çiftçilerin ürünlere iliþkin yönlendirme sistemi oluþturulmalýdýr.
  6. Sanayi sektörü bölgesel kalkýnmada önemli bir rol üstlendiðinden buna yönelik yatýrým-istihdam çalýþmalarýna aðýrlýk verilmelidir. Bu kapsamda yeni OSB’lerin kurulmasýna ihtiyaç vardýr. Özellikle ihtisas OSB’leri üzerinde durulabilir.
  7. Sýnaî ürünlerde markalaþma büyük önem taþýmaktadýr. Markalaþmaya dair projeler geliþtirilmeli ve bu kapsamda kurumsal iþbirliði yapýlmasý suretiyle sistematik yaklaþým sergilenmelidir.
  8. Sýnaî ürünlerin etkin pazarlanmasýna ihtiyaç vardýr. Bu amaçla özellikle dýþ ticarî pazarlamaya iliþkin projelere öncelik verilmelidir.
  9. Sanayide bölgeye yönelik sektörel tercihlerde bulunulmalýdýr. Bu maksatla mesela tekstil sektörü Mardin açýsýndan önem taþýmaktadýr. Bu kapsamda, hâlihazýrda gerçekleþtirilen fason imalât aþamasýndan özgün tasarým ve üretim safhasýna geçilmelidir. Bu süreçte tekstilde markalaþma da önem arz etmektedir.
  10. Turizm sektörüne yönelik yeni yaklaþýmlara ihtiyaç vardýr. Bu kapsamda Mardin’de turistik faaliyet çeþitlendirmesine gidilmelidir. Bu amaçla turizmde sistematik tanýtým çalýþmalarýna gidilmelidir.
  11. Mardin’de sektörel kurum iþbirliklerinde baþarý ve etkinlik için kurumsal faaliyetler entegre edilmelidir.

 

MAÜ ‘bir kurum hâline getirerek þehrine ve bölgesine katma deðer seviyesini yükseltme ana hedefi kapsamýnda ve ara hedeflerine odaklanan MAÜKÖK, benzer toplantýlarý daha geniþ kapsamda gerçekleþtirmeye devam edecek.


Tarih : 10.12.2021
/ 842 kiþi görüntüledi.